Proprietarii castiga timp platind online

Contul bancar al asociatiei de bloc este obligatoriu conform legii. Dar necunoasterea acestui aspect de catre proprietari creaza probleme si discutii intre administrator si proprietari. De cele mai multe ori, vina o poarta atat presedintele cat si administratorul.

Legea privind contul bancar al asociatiei de bloc si cine este raspunzator la nivelul de asociatie proprietari

In prezent, Legea nr. 196/2018 stabileste ca asociatiile de proprietari sunt obligate sa detina un singur cont bancar. Pentru ca locatarii sa poata sa plateasca cotele de intretinere, presedintele trebuie sa afiseze, odata cu lista de plata a cheltuielilor asociatiei, si datele de identificare ale acestui cont bancar.

Datele ce trebuie afisate la avizier sunt, potrivit Legii nr. 196/2018, numele titularului contului bancar, banca la care a fost deschis contul, sucursala bancii si codul IBAN. International Bank Account Number sau, prescurtat codul IBAN permite identificarea beneficiarului unei plati, chiar daca nu exista si alte detalii legate de respectivul cont bancar.

Contul bancar al asociatiei de bloc si importanta lui

Contul bancar al asociatiei de bloc si date de idenfificare

Este bine de stiut ca reprezentantul legal al asociatiei de proprietari este presedintele de asociatie. Tot el este reprezentantul asociatiei de proprietari la banca, el are drept de semnatura in banca. Tot el are pe telefon banca, acea aplicatie inteligenta unde se poate vedea orice intrare/iesire. Administratorul de imobil sau condominiu este angajatul asociatiei de proprietari cu limita de competenta de executie.

Avantajele contului bancar la asociatiile de proprietari de bloc

Sunt multe asociatii de proprietari care nu detin cont bancar pe considerentul a nu achita comisioane pentru operatii cont. (Ce e de facut? Mergeti la cateva banci si solicitati oferte, cu siguranta va exista o banca pe placul dvs.)

Sau il detin, dar nu il afiseaza (presedintele nu doreste acest lucru si atunci ar trebui sa va puneti cateva semne de intrebare)

De ce sa fiti obligati sa respectati programul de incasari, care este de o ora, in general, o data pe saptamana? Cand puteti face plata oricand prin depunere numerar la banca sau transfer bancar de pe cardul de debit sau credit in contul bancar al asociatiei de bloc.

Cine poate depune bani? Intr-un cont poate oricine sa depuna banii. Singura obligatie este sa prezinte buletinul si sa scrie ce reprezinta suma respectiva.

La ce ajuta contul bancar bancar al asociatiei de bloc? Teoretic, este locul unde se tin depusi banii din fondul de rulment si reparatii care nu se ruleaza lunar. Tot aici ajung venituri ale asociatiei de proprietari de bloc cum ar fi venituri din chirii ale unor spatii, venituri din contracte privind publicitatea, montarea de antene pe bloc etc.

Daca asociatia de proprietari nu are un cont bancar? Unde este transparenta? Unde stau banii, fizic vorbind? Si de aici apar discutiile la nivel de comunitate; probleme de la cele mai mici si pana la furturi.

Contul bancar al asociatiei de bloc plus un program software administrare asociatii de proprietari de bloc clarifica multe multe incertitudini. Pentru a cunoaste importanta programului software pentru administrare asociatii de proprietari de bloc sau condominiu, click aici.

Proprietarii castiga timp platind online

Mediul online ofera multe avantaje pentru proprietari

Ce sanctiuni pot fi cand contul bancar al asociatiei de bloc nu exista

Sanctiune exista, prevazuta chiar de legea 196/2018, semn ca analiza logica a celor care au conceput legea e ca trebuie sa fie deschis acel cont si datele sale comunicate proprietarilor.

“Articolul 102
(1)Urmatoarele fapte constituie contraventii, daca nu au fost savarsite in astfel de conditii incat sa constituie, potrivit legii penale, infractiuni:
…………………
m)utilizarea si gestionarea veniturilor asociatiei de proprietari, altfel decat este prevazut la art. 20, 70 si 74;”

Concluzie privind contul bancar al asociatiei de bloc

Contul este obligatoriu si operatiunile financiare ale asociatiei trebuie sa treaca prin contul respectiv. Din motivarea legii reiese ca legiuitorul a avut in vedere transparentizarea modului in care se desfasoara toate activitatile financiare in cadrul asociatiei, adica reducerea fraudelor despre care tot auzim. Si dreptul proprietarilor de a cunoaste toate aceste aspecte, precum si posibilitatea de a plati in cont sumele datorate catre asociatia de proprietari.

Avand in vedere organizarea contabilitatii in partida simpla si scopul asociatiilor de proprietari, mai multe conturi nu ar fi necesare.

Dar exista un Proiectul legislativ datorita caruia Asociatiile vor putea deschide si folosi mai multe conturi bancare, nu doar unul, asa cum se intampla in prezent.

Proiectul care contine masura a fost inregistrat recent la Senat pentru dezbatere si vizeaza modificarea noii legi a asociatiilor de proprietari. Pentru a se putea aplica, proiectul are nevoie adoptarea Parlamentului si de publicarea in Monitorul Oficial.

Va recomandam sa cititi despre GDPR pentru asociatii de proprietari de apartamente, click aici!

Informatiile publicate de administratori.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.